Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Tematyka miesiąca

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

CZERWIEC  2018

1. Wdrażanie do  właściwego ubierania  się zgodnego  z panującą temperaturą i  warunkami atmosferycznymi na dworze.
2. Zachęcenie do zachowań proekologicznych.
3. Poznanie  różnych  zawodów i funkcji społecznych.
4. Wdrażanie do  bezpiecznych zabaw podczas  wakacji.
5. Rozwijanie umiejętności  przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
6. Wdrażanie do udziału w  zabawach muzyczno- rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

PIOSENKA "Pociąg  krasnoludków"
I. Ze  stacyjki  siedmiu  smutków
Rusza pociąg  krasnoludków
Maszynista  z kozią  bródką
Zagwizdał  cichutko.
II.  Wyruszają  na wycieczkę
Zaczynają  w drodze  sprzeczkę.
Czy ma pociąg jechać z planem
Czy  może w nieznane.

III. Jeden prosi  do Chorzowa
Drugi  woła  Huta  Nowa
Trzeci  chce  wziąć kurs na Sopot
To ci mieli  kłopot.

IV.  Dwóch  w pociągu  łowi ryby
Ten na niby zbiera grzyby
Gdy się  jeden z drugim kłócił
Pociąg  się  wywrócił.

MAJ  2018

1. Wdrażanie  do właściwego  ubierania się zgodnego z panującą  temperaturą i warunkami atmosferycznymi  na dworze.
2. Zachęcanie  do  domagania  się czytania dzieciom  bajek .
3. Wdrażanie  do opieki nad  zwierzętami domowymi oraz do bezpiecznej zabawy  z nimi.
4. Poznanie  mieszkańców  łąki.
5. Kształcenie umiejętności uważnego  słuchania  utworów  literackich.
6. Wdrażanie  do pamiętania o  bliskich z  okazji różnych  świat.

PIOSENKA  "MAMA I  TATA"
I. Moja  mama fajna jest
O tym ja  najlepiej  wiem
Gdy  mi  smutno  jest  i źle
zawsze przy  mnie  blisko  jest.

Ref.  Bo  mama , bo mama
najlepiej  wszystko  wie.
Bo  mama , bo mama
tak  bardzo  kocha  mnie.2x

II. A mój tata to jest  ktoś
Czasem  mi  zaśpiewa coś
Kiedy  wolną  chwilę  ma
Chętnie  ze mną w piłkę  gra.

Ref.  Bo tata ,bo tata
najlepiej  wszystko  wie
Bo  tata bo tata
tak  bardzo  kocha  mnie.

 

KWIECIEŃ  2018

1. Wdrażanie  do  właściwego ubierania  się podczas wczesnej  wiosny.
2. Zachęcanie  do  zabaw na  świeżym  powietrzu , jako  warunku  zdrowia  i odporności.
3. Zachęcanie do  zachowań  proekologicznych.
4. Uświadamianie  następstwa  dni  tygodnia.
5. Zapamiętanie cech  i nazw zwierząt , prac polowych typowych  dla gospodarstwa wiejskiego.
6. Kształtowanie  umiejętności  odczytywania  sekwencji  obrazkowych.
7. Nauka  piosenek i plasów.

PIOSENKA "OGRODNICZKA"
I. Jestem  sobie  ogrodniczka
Mam  nasionek  pół  koszyczka
Jedne gładkie , drugie  w łatki ,
A  z tych  nasion będą  kwiatki

REF;  Kwiatki , bratki  i stokrotki
Dla  Malwinki  dla  Dorotki
Kolorowe i pachnące
Malowane  słońcem.

II .Mam  konewkę  z dużym  uchem
Co podlewa  grządki  suche .
Mam  łopatkę  oraz  grabki
Bo ja dbam  o moje  kwiatki.

REF; Kwiatki , bratki  i stokrotki
Dla  Malwinki  dla Dorotki
Kolorowe  i pachnące
Malowane  słońcem.

 

MARZEC  2018

1. Zwracanie  uwagi na zmiany  zachodzące w środowisku  przyrodniczym w  związku ze zmianą pory roku.
2. Zapamiętanie cech  typowych dla wczesnej  wiosny ; zmienna pogoda , pierwsze kwiaty, pąki  liściowe  na  drzewach.
3. Wdrażanie  do  opieki nad  hodowlą w kąciku  przyrody , systematycznej  obserwacji i wyciągania wniosków  na  podstawie  jej  wyników.
4. Rozwijanie  analizy  i syntezy  słuchowej.
5. Kształtowanie  poczucia więzi  rodzinnych poprzez obchodzenie świąt  religijnych – poznanie  zwyczajów wielkanocnych.

PIOSENKA   "Uciekaj zimo"

I. Wsiadaj zimo na  sanki i uciekaj już
zabierz  śnieżne bałwanki zabierz wiatr i mróz

Ref. Rękawiczki  i czapki pochowamy  do szafki
na spacerek  pójdziemy nie  zmarzniemy już 2x

II.  A ty zimo  uciekaj  za górkę , za las
i nie  marudź nie  zwlekaj już na wiosnę czas.

Ref. Rękawiczki  i czapki  pochowamy  do  szafki
na spacerek  pójdziemy nie  zmarzniemy  już.

LUTY  2018

1. Zachęcanie  do  zabaw  na świeżym  powietrzu  jako  warunku  zdrowia  i odporności.
2. Uświadamianie następstwa  dnia  i nocy.                                                                        
3. Wdrażanie  do bezpiecznej  zabawy  w  ogrodzie  przedszkolnym.                               
4. Kształcenie  umiejętności  uważnego  słuchania  utworów  literackich.                        
5. Rozwijanie  umiejętności  orientowania  się  w przestrzeni i  w schemacie  własnego ciała                                                                                                                                                                                                           
6. Wdrażanie  do  udziału w zabawach  muzyczno – ruchowych  przy  piosenkach znanych  dzieciom.                                                                                                                          

PIOSENKA  "NA  SANECZKACH"
I. Lecą, lecą  z nieba
śniegowe  płateczki
świecą się  w słoneczku
jak  małe  gwiazdeczki

Dzyń, dzyń cieszmy się.
Kto  sankami jechać chce ? 2x

II. Lecą , lecą  z nieba
śniegowe płateczki
świecą  się  w słoneczku
jak małe  gwiazdeczki

Skrzyp, skrzyp – zmykać czas
bo  mrozisko  szczypie  nas ! 2x

STYCZEŃ  2018

1. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
2. Kształtowanie nawyku pomagania  zwierzętom w przetrwaniu zimy.
3. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy , kontynuowania rytmów dwuelementowych.
4. Kształtowanie umiejętności uważnego  słuchania utworów literackich.
5. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach  znanych dzieciom.
6. Wdrażanie  do pamiętania o najbliższych przy różnych  okazjach- Dzień Babci i Dziadka.

PIOSENKA  ,,DROGA  BABCIU’’
I. Babciu  droga Babciu  powiedz mi,
czy potrafisz  zrobić to co my.
My  tupiemy tup ,tup,tup
teraz Babciu ty to zrób  2x

II. Babciu droga babciu powiedz mi,
czy  potrafisz  zrobić to co my.
My  klaszczemy raz ,dwa,trzy
teraz Babciu zrób to Ty 2x

III. Babciu droga  Babciu powiedz mi,
z potrafisz zrobić to co my.
My  skaczemy raz,dwa,trzy.
teraz Babciu podskocz Ty 2x

IV. Babciu  droga Babciu  powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my .
My  całuski damy Ci
teraz Babciu daj nam Ty. 2x

GRUDZIEŃ  2017

1. Wdrażanie  do  właściwego ubierania się zgodnego z porą  roku.
2. Zachęcanie do zabaw na świeżym  powietrzu jako  warunku  zdrowia  i odporności.
3. Zapamiętanie cech typowych  dla  zimy ; śnieg, mróz, zawierucha.
4. Kształtowanie przywiązania do  tradycji związanych ze Świętami Bożego  Narodzenia.
5. Zachęcanie  do udziału w akcjach  charytatywnych  na  rzecz innych  osób i zwierząt.
6. Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania  zbiorów.
7. Rozwijanie analizy  i syntezy słuchowej -  zabawy  sylabami.
8. Nauka piosenek  i pląsów.

PIOSENKA: ,,JUŻ  BLISKO  KOLĘDA’’
I. Gdy w  pokoju  wyrośnie  choinka ,
łańcuszkami  bombkami  zaświeci
Ref.  To  znaczy  że  już  święta
że  już blisko  kolęda  
Że   Mikołaj  przyjedzie  do  dzieci
hej  kolęda , kolęda .

II. Gdy  opłatek  już  leży  na stole ,
Pierwsza  gwiazdka   zabłyśnie  na niebie.
Ref.  To  znaczy  że już  święta
że  już  blisko  kolęda .
Że  Mikołaj  przyjedzie  do  Ciebie
hej  kolęda ,kolęda.

III. Gdy  upieką  się  słodkie   makowce’
i głos   dzwonka  z  daleka  zawoła
Ref. To  znaczy  że już  święta
że już  blisko  kolęda
I za drzwiami już  stoi  Mikołaj
hej  kolęda, kolęda

 

LISTOPAD  2017

1. Wdrażanie  do  właściwego ubierania się  zgodnie z porą roku.
2. Zachęcanie  do  zabaw  na  świeżym  powietrzu jako  warunku zdrowia  i odporności.
3. Zapamiętanie  cech typowych  dla  późnej  jesieni ; szarugi jesienne , słota        
4.Rozwijanie  umiejętności  przeliczania  oraz porządkowania  zbiorów .
5.  Kształcenie  umiejętności  uważnego  słuchania utworów  literackich.
6. Rozwijanie  analizy  i syntezy  słuchowej – zabawy z sylabami.

PIOSENKA   ,,DESZCZYK’’
I. Pada ,pada deszczyk pada,
deszczu już  za wiele ,
deszczu  już  za  wiele.
Pójdę  do przedszkola ,
bo  mi tam  weselej
bo mi  tam weselej.

II. Pożycz , pożycz  mi babuniu,
swego  parasola,  swego  parasola.
Chociaż  deszczyk  pada
 pójdę do  przedszkola,
chociaż  deszczyk pada ,
pójdę do przedszkola.

PAŹDZIERNIK  2017

1 .Tworzenie  miłej  i ciepłej atmosfery sprzyjającej  przyjaznym relacjom wśród dzieci.
2. Przestrzeganie zasad panujących   w przedszkolu.
3. Poznawanie  zmian  zachodzących  w przyrodzie  związanych z  jesienią – w parku , w lesie , w gospodarstwie domowym.
4. Kształtowanie  umiejętności  rozróżniania podstawowych figur geometrycznych  i nazywanie koła.
5. Wdrażanie do  udziału w zabawach  muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

PIOSENKA  "OLA  I  LIŚCIE"
I.  Poszła Ola na  spacerek,
na  słoneczko na wiaterek.
A tu lecą jej na głowę
liście  złote  i brązowe 2x
II. Myśli  Ola – liści tyle,
bukiet  zrobię z nich za chwilę.
La ,la, la, la, la, la, la, la,
la, la, la, la, la, la, la, la.2x

 

WRZESIEŃ  2017

1. Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym ,budowaniu dobrego samopoczucia.
2. Kształtowanie  elementarnych  nawyków  higienicznych i kulturalnych.     
3.Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim.
4. Poznanie budowy własnego ciała , nazywanie poszczególnych części ciała.
5. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
 
PIOSENKA "WESOŁE  PRZEDSZKOLE"

I. Kiedy słońce świeci
i gdy deszczyk pada
idzie do przedszkola
wesoła gromada.
Tupią małe nóżki tupu tupu tup.
Rażno do przedszkola idzie mały zuch.
II. Klocki ,misie ,lalki
czekają od rana
uśmiechem nas wita
pani ukochana
Bawimy się w zgodzie zawsze ty i ja
Tańczymy wesoło hopsa, hopsa sa .