RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupy starsze
6:30-8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze, wychowawcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne -stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. |
8:00-8:30 |
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30-9:00 |
Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz dbałości o zdrowie. |
9:00-9:15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, zębów, korzystanie z toalety. |
9:15-10:15 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej -organizowanie zbaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy z językiem nowożytnym. |
10:15-10:30 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego- nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków, wiązania sznurowadeł. |
10:30-11:45 |
Zabawy samodzielne w ogrodzie , zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery-obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. |
11:45-12:00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru, np. nauka nakrywania do stołu. |
12:00-13:00 |
Obiad-celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13:00-13:35 |
Relaks-odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
13:30-14:15 |
Samodzielna zabawa dzieci-podejmowanie różnych form działań przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulacyjnym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowywanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych |
14:45-14:30. |
Przygotowanie do podwieczorku-czynności higieniczne, samoobsługowe. |
14:30-15:00 |
Podwieczorek- kultura spożywania posiłków. |
15:00-16:30 |
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Pobyt na świeżym powietrzu, kontakty indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Grupy młodsze
6:30-8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze, wychowawcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. |
8:00-8:30 |
Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30-9:00 |
Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz dbałości o zdrowie. |
9:00-9:15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, zębów, korzystanie z toalety |
9:15-9:45 |
Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
9:45-10:15 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej - organizowanie zbaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
10:15-10:30 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego- nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków. |
10:30-11:45 |
Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery-obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11:45-12:00 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
12:00-13:00 |
Obiad-celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13:00-13:15 |
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, samoobsługowe. Przygotowanie do relaksu. |
13:15-14:15 |
Relaks-odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
14:15-14:30 |
Przygotowanie do podwieczorku-czynności higieniczne, samoobsługowe. |
14:30-15:00 |
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. |
15:00-16:30 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, zabawy ruchowe. Pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |