Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Tematyka miesiąca

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

                

MAJ  2018

1. Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
2. Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
3. Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
4. Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
5. Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.

Piosenka "Mama wszystko wie"

Wyszedł na spacerek
Wróbelek Marcelek
Ciepły ma sweterek, nie straszny mu wiatr
Wrony grają w berka
A on z boku zerka
Podskakuje, zerka
Do Marcelka, do wróbelka wrony śmieją się

Mama dobrze wie
Mama mówi że cały wielki świat
Jest wróbelka wart
I ja cieszę się
Że on ćwierkać chce
Do Marcelka, do wróbelka wszyscy śmieją się

 

 

KWIECIEŃ  2018

1. Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
2. Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
3. Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
4. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Piosenka "Duszki leśne"

1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne

 

MARZEC  2018

 

1. Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
2. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
3. Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi
4. Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
5. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

 

Piosenka: "Maszeruje wiosna"

 

Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna i ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu mała torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony

 

Ref. Maszeruje .....

 

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała inną droga poszła , zima by została mroźna.

 

Ref. Maszeruje .....

 

LUTY  2018

1. Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
2. Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
3. Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
4. Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów
5. Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań, wprowadzenie kolejnych liter.

Piosenka "Gimnastyka bałwanków"

Tańczyły bałwanki, machały miotłami.
Tańczyły bałwanki kiwały głowami
Skakały wysoko tak jak pajacyki
Zgubiły w tym tańcu wszystkie swe guziki.

Kłaniamy się, kłaniamy guzików szukamy
Pływamy, pływamy guzików szukamy
Biegamy, biegamy guzików szukamy
Na palcach stąpamy guzików szukamy
Wspinamy się, wspinamy guzików szukamy
Kucamy kucamy  guzików szukamy

STYCZEŃ  2018

1.Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
2.Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
3.Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
4.Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.
5.Wprowadzenie kolejnych liter, czytanie sylab, wyrazów.

Piosenka : ,,Moja babcia i mój dziadek’’
1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek

2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
 całkiem nową prosto z głowy.

GRUDZIEŃ  2017

 

1. Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
2. Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
3. Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
4. Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
5. Wprowadzenie kolejnych liter ; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów.

Piosenka
1. Nad Betlejem gwiazdka
pulchna i odświętna
już umyła w chmurkach
rączki i oczęta.
Żeby tam w żłóbeczku
malec jak okruszek
spojrzał na nią pierwszy
jak na bratnią duszę.

Ref: No a ten
aniołek najładniejszy
biegnie sam
w ubranku swym najbielszym.
Biegnie w dół,
rozchmurza ciemne chmury.
Nie chce już
na święta patrzeć z góry.

2. A anioły starsze
strasznie roztargnione.
Zakładają skrzydła
ot, na lewą stronę.
Patrzą na zegary.
Pada na nie trwoga.
Bardzo są spóźnione,
a daleka droga.

 

 

LISTOPAD  2017

 

1.Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
2.Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom literatury dziecięcej.
3.Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej- tworzenie improwizacji.
4.Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2,3 oraz liter e,E,t,T,d,D,i,I- odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

 Piosenka:
 "Skaczące nutki"
Do przedszkola wpadły nutki
 wszystkie miały czarne butki
 czarne szelki i czapeczki
 i skakały jak piłeczki.

 

 Ta wysoko, tamta nisko,
 ta z plecakiem ta z walizką.
 Roztańczone nutki trzy
 do, re, mi, nutki trzy.

 

 Poprosiły o mieszkanie
 w dużym czarnym fortepianie
 i biegały i skakały po klawiszach
 czarno - białych.

 

 Ta wysoko, tamta nisko....

 

 Nawet na leżakowaniu
 przeszkadzały dzieciom w spaniu
 i skakały po kocykach
 w czarnych szelkach i bucikach.

 

 Ta wysoko, tamta nisko..

 

PAŹDZIERNIK  2017

1. Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
2. Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
3. Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
4. Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter o,O,a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

Piosenka "Wiatr psotnik"
Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej starszaki, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do waszego przedszkola”

Nie! nie! nie!

Wietrzyku - Psotniku
- masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?

“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”

Nie! nie! nie!

Wietrzyku - Psotniku
- masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?

WRZESIEŃ  2017

1.Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
2.Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
3.Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała
4.Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
5.Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Piosenka "Kolorowe kredki"
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek,
I na płocie kota,
I wesołe słonko
Na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć
Przyjdzie mi ochota,
Prawdziwą rakietę
Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!

Kiedy jestem smutny
Zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole
I one, I ja!
Malują cudaki,
Małpkę taką śmieszną,
Słonia na huśtawce
I w rakiecie lwa!